Längs serpentinvägarna norrut vid Trollstigens norra början
håller vi gott tempo trots mörkret. Allt som skiljer mellan vägbanan och 1000
meter stup är ett tunt staket av sporadiskt utplacerade stenbumlingar. Man balanserar
på en knivsegg och det är lika kittlande som skrämmande. Ett lätt släpp vid
motstyrning på trean strax innan 4000rpm, i med fyran och toppen och insuget (2.1 liter)
maskerar turbolagget effektivt. Vid 5000 rpm är det dags att släppa, full
belastning på hejdarna och in i nästa böj. 900:orna orrar på och gurglet ekar
mellan bergsväggarna. Väl uppe känner vi att parkeringen vid turistcentret blir
en bra plats för övernattning. En halvdan avvägning, visar det sig morgonen därpå.
Trollstigen förtjänar att upplevas igen, så vi rullar ner och sen upp igen men det blir inte lika underhållande och rofyllt med alla turister i farten.
Dagen kan sammanfattas med snöbollskrig, färjetur, downhill
specialsträcka Dalsnibba, regn och åter regn. Nu ska vi sova. Vi är strax
utanför Randsverk.
Hello! On the Troll road I saw you. ) I made a lot of photos. Your cars are amazing! In Russia it's really rare.
SvaraRaderahttp://cs306414.userapi.com/v306414842/aa0/jEqbdsS8TfI.jpg
I have more photos and later I'll save it in photobank and post it here. And I want to tell about you on russian forum ( http://scalecustoms.ru/ ) if you do not mind))))
Ah, very glad to see you found us here on the internet. Sure you can post the photos, go ahead! /Three red turbos.
Radera